«ترسا کوریا» از دانشگاه دیگو پورتالس شیلی در مطالعات خود، مصاحبههای عمقی را با 14 مجموعه والد/فرزند و همچنین نظرسنجی را در بین 242 مجموعه والد/فرزند انجام داده است.
وی دریافت فرزندان جوان در آموزش تمامی فناوریهای مطالعهشده (رایانه، اینترنت، تلفن همراه و شبکههای اجتماعی) به والدینشان، در بیش از 40 درصد اوقات تاثیرگذار بودهاند.
به گزارش ایسنا، این تحقیق نشان میدهد والدین ضرورتا متوجه این اثر نیستند.
این فرایند اثرگذاری پایین-بالا، بیشتر در مورد مادران و در خانوادههایی صادق بود که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در وضعیت پایین بودند.
چنین عملی درست مانند حالت خانوادههای مهاجر با درآمد پایین است که در آن، فرزندان به عنوان ارتباطات زبانی و فرهنگی بین خانواده و محیط جدید عمل میکنند.
رسانههای دیجیتالی نیز نمایانگر محیط جدیدی برای خانوادههای با وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایینتر هستند و فرزندان خانوادههای فقیرتر، در مورد فناوریها از دوستان و همکلاسیهای خود یاد گرفته و به نوبه خود، آن را به والدینشان آموزش میدهند.
جزئیات این مطالعه در Journal of Communication منتشر شده است.